Регулацията на електрическите тротинетки – улеснение или пречка

3
0

Транспортното министерство публикува за обсъждане проекта за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, който да регламентира използването на електрическите тротинетки.

Темата беше коментирана в Сутрешния блок на БНТ от Руслан Баждеков от Института за пътна безопасност, Владислав Стоицов – председател на Българската асоциация за електромобилност и Ясен Ангелов, собственик на тротинетка.

Руслан Баждеков: От Института за пътна безопасност сме доволни, защото преди половин година започнахме тази кампания за регламентирането на използването на това прекрасно съоръжение, което има много голям екологичен и спестяващ време ефект. И сме доволни за това, че доста голяма част от нашите предложения бяха вписани в това, което четете в сайта на Министерството на транспорта. Въпрос вече на местно самоуправление е общините да доразвият това, което трябва да се детайлизира.

Владислав Стоицов, Българска асоциация за електромобилност: По принцип сме доволни с предложенията, но за съжаление продължаваме да вървим в негативна посока, защото след обсъжданията, които имаше с НПО и срещата на държавата с тях, беше гласувано незадължителното използване на каски. Сега виждаме, че е внесено тяхното задължително използване. Това значително ще ограничи навлизането на този тип средство за градска мобилност. Така и ще обрече на фалит тези 4 фирми в София, които са за споделено пътуване. При тях е невъзможно използването на каски.

© БГНЕС

Собственици на тротинетки, част от Асоциацията за електромобилност и тези, които са ползвали под наем електрическа тротинетка от началото на годината сумарно около 250 000 км. Това спестява значително количество вредни емисии в атмосферата, коментира още Стоицов.

Ясен Ангелов, собственик на тротинетка: Ограниченията са резонни, в сферата на безопасността на водачите. Оттам-нататък обаче за мене е проблем искането на ограничение за движение до 25 км/ч. Подобна забрана не може да се имплементира. Това ще създаде предпоставка за споделена вина, ако се случи инцидент на пътя, където ограничението на скоростта е 50 км/ч. Относно каските, за мене е въпрос на личен избор.