Бойко Борисов инспектира напредъка по строителството на автомагистрала „Хемус“

0

Министър-председателят Бойко Борисов инспектира напредъка по строителството на автомагистрала „Хемус“ в участъците между Ловеч и Плевен и трасето в района на Търговище. Това съобщи пресслужбата на кабинета.

„Видя ли багерите, знам, че ще стане“, е казал премиерът Борисов при огледа на изграждащия се път Ловеч-Плевен. В инспекцията са участвали също заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той е информирал министър-председателя, че в това трасе подготвителните дейности, както и махането на хумусния пласт, вървят успешно. Всяка сутрин работниците преминават през инструктаж за безопасност на труда.

„Ако е било лесно, да са го направили досега. Но те стоят на жълтите павета, а после ще минават за минути и няма да знаят какъв къртовски труд е положен“, е заявил премиерът Борисов, цитиран от пресслужбата на кабинета.
Изграждането на „Хемус“ е водещ приоритет на правителството, защото ще осигури развитие на Северна България по начина, по който „Тракия“ подпомогна икономическата активност на южната част на страната ни. Целта е аутобанът да е готов до 2024 г., допълниха от МС.

По време на огледа с премиера Борисов заместник-министър Нанков подробно е обърнал внимание на напредъка при изграждането на различните подучастъци от трасето. Най-сложен е близо 19-километровият участък при Угърчин. „За него Министерският съвет миналата седмица взе решение за отпускане на 668 747 лева за отчуждителни процедури“, е посочил Николай Нанков, цитиран от правителствената пресслужба.

Очаква се другото лято да е завършено строителството в района на Търговище и Шумен – между пътните възли „Белокопитово“ и „Буховци“, добавиха от МС.

Другото трасе, инспектирано от премиера Борисов днес между Плевен и Ловеч, ще е с дължина близо 52 км от пътен възел „Боаза“ до пътен възел „Плевен“. Трасето е разделено на три подучастъка. В първия – до „Дерманци“, ще има 4 моста, 2 виадукта и 2 пътни възела.

По протежението на втория участък – до пътен възел „Каленик“, ще има тунел с две тръби за движение, и с дължина 387 м. Ще бъдат построени и девет виадукта като най-дългият ще е 1193,2 м и максимална височина на стълбовете 42 м. Ще се изграждат още 7 големи надлеза и подлеза, селскостопански връзки и площадка за отдих. Третият участък – до п.в. „Плевен“, ще е с 6 виадукта, 9 подлеза и надлеза. В него ще има и две площадки за отдих и места за паркиране на тирове и леки коли – от двете страни на магистралата, се посочва в съобщението.