Снимка: МОН

Анализ на МОН: Дистанционното обучение повлия негативно както на учителите, така и на децата

2 272
0

Дистанционното обучение е имало негативно влияние както върху учителите, така и върху обучаващите се в електронна среда деца.

Проф. Николай Денков: Допълнителен отпуск от два дни ще получават всички учители, които се ваксинират

Такива са констатациите в анализа на обучението от разстояние в електронна среда (ОРЕС), който беше изготвен от служебния екип на Министерството на образованието и науката (МОН).

Публикуваме част от текста без редакторска намеса:

Дистанционното обучение задълбочи образователните неравенства, влоши знанията на голяма част от децата и заплашва да увеличи броя на отпадащите от образователната система. Това се случи въпреки усилията и бързата адаптация на учителите и директорите, спешните нормативни промени и осигуряването на електронни устройства и интернет със средства на държавата, училищните бюджети, общините и множество дарители.

Дистанционното обучение е повлияло негативно и върху учителите. Анализът показва по-голямо напрежение сред тях и високи нива на професионално прегаряне. За обострянето на този проблем допринася и усещането на голяма част от преподавателите, че имат нужда от нови умения как да ангажират учениците от разстояние. Над 40% от педагогическите специалисти заявяват, че се затрудняват при онлайн преподаване на често отсъстващите и неангажирани деца.

Според 40% от учителите и близо 60% от директорите знанията на учениците са се влошили по време на дистанционното обучение. Освен от затруднения електронен достъп, това до голяма степен е следствие от понижената мотивация и ангажираност на учениците. Самооценката на децата съвпада с наблюденията на техните преподаватели. Данните ясно показват сериозно влошаване на ангажираността сред всички групи ученици.